De voordelen van een fysieke winkel
Steeds meer mensen bestellen alles wat ze nodig hebben via het internet. Het is natuurlijk ook ontzettend makkelijk, want je hoeft niet naar de stad om je aankoop te doen en je kunt het rustig thuis passen. Zoals je ziet zijn dit nog maar ‘slechts’ twee van de vele voordelen welke de wereld van online shoppen ons te bieden heeft. Toch is er ook een keerzijde aan het hele verhaal. De retouren zijn namelijk gigantisch hoog, vooral wanneer het gaat om kleding en schoenen. Ook zien we dat er vaak verkeerde keuzes worden gemaakt ten aanzien van de juiste maat. Niet zo gek natuurlijk, aangezien we vaak het idee hebben dat een maatje kleiner ook prima zal passen. Kortom, een fysieke winkel is in bepaalde gevallen toch helemaal zo gek nog niet. Om je een idee te geven welke voordelen dit allemaal biedt, hebben we er een paar voor je op een rijtje gezet.
Persoonlijk advies
Veel mensen blijven het niet alleen heel belangrijk vinden dat ze persoonlijk te woord worden gestaan, maar vinden het vooral ook heel fijn. Je merkt namelijk, dat mensen vaak toch net dat extra stapje nodig hebben om daadwerkelijk over te gaan tot een aankoop. Niet voor niets zijn er daarom online ook vaak ontzettend veel niet afgerekende winkelmandjes. Wanneer we dit verder gaan onderzoeken, blijkt toch dat er enige vorm van onzekerheid heerst, wat ervoor zorgt dat ze niet overgaan tot uiteindelijk aankoop van een bepaald product of bepaalde dienst.
Vooral als het gaat om producten met een bepaalde maat zoals, lingerie, raambekleding of ook schoenen, dan zien we dat mensen het lastig vinden te bepalen wat nodig is. Als we kijken naar lingerie, dan is het uitzoeken van een bh vaak best lastig. Nog lastiger wordt het wanneer je een bh grote maten nodig hebt. Je merkt dan dat er een stukje advies nodig is, om er uiteindelijk voor de te kunnen zorgen dat je iemand over de streep trekt. Zo kan het zijn dat je zelf een voorgevormde bh mooier vindt, maar uiteindelijk toch door het advies en ook het zelf voelen met een push up bh de winkel verlaat.
Look en feel
Wij mensen zijn visueel ingesteld. Dat betekend, dat wanneer we iets willen kopen, we het ook willen kunnen zien en ook voelen. Vooral bij kleding is het alleen zien namelijk vaak niet voldoende. Je wilt weten hoe het voelt, maar nog belangrijker hoe het valt. Je kunt namelijk wel de juiste maat kiezen, maar dat wil niet direct zeggen dat het dan ook daadwerkelijk past.
|